11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ce.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
 ISE 305Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kuyruk sistemlerinin modellenmesi ve analizi için kullanılan temel çerçeveyi anlatabilecektir
  • Kuyruk sistemlerinin analizinde kullanılan rassal süreçleri anlatabilecektir
  • Kuyruk sistemlerinin analizinde kullanılan analitik modelleri anlatabilecektir
  • Verilen bir sistemi bilinen kuyruk modelleriyle ilişkilendirebilecektir
  • Servis /üretim sistemlerinin performans analizlerinde bu modelleri kullanabilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kuyruk Sistemlerinin Özellikleri Ch 1 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
2 Performans Analizi Kavramları Ch 1 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
3 Poisson Süreci ve Üssel Dağılım Ch 2 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
4 Markov Zincirleri Ch 2 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
5 Temel Markovian Kuyruk Modelleri Ch 3 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
6 Temel Markovian Kuyruk Modelleri Ch 3 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
7 Genel tekrar ve ara sınav
8 İleri Markovian Kuyruk Modelleri Ch 4 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
9 İleri Markovian Kuyruk Modelleri Ch 4 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
10 Kuyruk Ağları Ch 5 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
11 Kuyruk Ağları Ch 5 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
12 Genel Dağılım Modelleri Ch 6 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
13 Genel Dağılım Modelleri Ch 6 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
14 İleri Konular Ch 7 D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
15 Genel tekrar ve değerlendirme
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı  D. Gross, CM. Harris, Queueing Theory, Wiley, 2009.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
%10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
%10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
%20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
%30
Final Sınavı
1
%30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
%70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
%30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
7
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
13
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi

X
2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi

X
3

Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

X
4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi

X
5

Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi

X
6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

9

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

10

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık

11

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010